torsdag 17 augusti 2017

Fikon

Är så glad för mitt fina fikonträd. Jag gillar medelhavsväxter men tycker ibland att dem är lite svårskötta. Speciellt det här med att få dem att övervintra. Har heller ingen bra plats för det. Jag har
ingen sval källare och garage och förråd där blir det oftast för kallt för dem. Detta fikonträd har jag övervintrat och så länge gick det bra men sen i våras när jag tog ut det började den tappa blad och till
slut klippte jag ner det så det var bara en smal stam kvar men det hände inget så till slut gav jag upp och kastade det i vår kompost i början av sommaren. Och döm av min förvåning när jag för någon vecka sen hittade det så här fint liggandes i komposten. Det hade återuppstått där i värmen i komposten. Tog upp det och planterade om det i en kruka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar