måndag 29 maj 2017

Syrener

Måndag. Ny vecka nya möjligheter det är väl så man säger.... Jag började att jobba idag efter en längre ledighet. Det kändes bra, kul att träffa jobbarkompisarna och kunderna. Cyklade till jobbet med min nya fina cykel. Cyklade förbi några andra cyklister och tänkte att oj vad trögt det går för er. Och så lätt för mig, jag bara susade förbi alla. Tack o ch lov för min elcykel. Dessutom tjänade jag ca 15 min enkel resa det blir en halvtimme om dagen och 2 1/2 timme i veckan som jag sparar i restid. Det är bra. Och så skönt att inte komma fram till jobbet alldeles dyngsur av svett.
Igår plockade jag syrener och satte på bordet. Syrener förknippar jag med skolavslutningar. Och så köpte jag rosa pioner och gav till min mamma på morsdag också en favoritblomma.





2 kommentarer:

  1. Underbaraste syrener och pioner. Vackra båda två!!! Jag har också elcykel, fast med en stor låda på som jag skjutsar mina dagbarn i när jag jobbar.. :) Men när elen tar slut..... då tar jag också slut!!! Tungt om tusan blir ekipaget då...
    Önskar Dig en ny finfin vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Ja elen måste fungera annars blir det tungt. Detsamma till dig. Kram Maria

    SvaraRadera